[20] Review: Sam Girgus, Levinas and the Cinema of Redemption: Time, Ethics, and the Feminine. New York: Columbia University Press, 2010, in: Film Criticism, XXXVI.1, 2011, S. 97-99.

[19] Review: Michael Temple, James S. Williams, Michael Witt (eds.), For Ever Godard. London: Blackdog Publishing, 2004, in: Film International # 46, Bristol: Intellect Publishing, Vol. 8, no. 3, July 2010, S. 75-77.

[18] Review: Michele Aaron, Spectatorship: The Power of Looking On. London: Wallflower Press, 2007, in: Film International, 06/2009, filmint.nu

[17] Review: Jennifer M. Barker, The Tactile Eye. Touch and the Cinematic Experience. Berkeley, CA: University of California Press, 2009, in: Film Criticism, XXXIV.1, 2009, S. 79-83.

[16] Review: Cynthia Baron, Sharon Marie Carnicke, Reframing Screen Performance. Ann Arbor, MI: The University of Michigan Press, 2008, in: Film Criticism, XXXIII.2, 2009, S. 85-90.

[15] Review: Jacqueline Furby, Karen Rendell (eds.), Screen Methods. Comparative Readings in Film Studies. London: Wallflower Press, 2006, in: Film Criticism, XXX.3, Meadville, PA: Allegheny College, 2007, S. 70-75.

[14] Rezension: »The Realm of the Senses – Synaesthetic Aspects of Perception, Internationale Konferenz, Berlin, Akademie der Künste, 12. bis 14. April 2007«, in: Medienwissenschaft. Mitteilungen der Gesellschaft für Medienwissenschaft e.V., Hamburg, 07/2007, S. 43.

[13] Rezension: Hermann Zabel (Hg.), Denglisch, nein danke! – Zur inflationären Verwendung von Anglizismen und Amerikanismen in der deutschen Gegenwartssprache. Paderborn: IFB-Verlag, 2001, in: Literatur in Wissenschaft und Unterricht (LWU) XXXV, 2/2002, Würzburg: Königshausen & Neumann, S. 185.

[12] Review: Robert Kolker, A Cinema of Loneliness: Penn, Stone, Kubrick, Scorsese, Spielberg, Altman. Oxford: Oxford University Press, 3rd Edition, 2000, in: LWU XXXIV, 3/2001, S. 298-299.

[11] Review: Julian Murphet, Literature and Race in Los Angeles. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, in: LWU XXXIV, 3/2001, S. 296.

[10] Review: David Krasner (ed.), Method Acting Reconsidered: Theory, Practice, Future. New York: St. Martin’s Press, 2001, in: LWU XXXIV, 2/2001, S. 200-201.

[9] Rezension: Frank Haase, Medien, Codes, Menschmaschinen: Medientheoretische Studien zum 19. Und 20. Jahrhundert. Opladen, Wiesbaden: Westdeutscher Verlag, 1999, in: LWU XXXIII, 4/2000, S. 432-433.

[8] Rezension: Stephen Prince (ed.), Sam Peckinpah’s The Wild Bunch. Cambridge: Cambridge University Press, 1999, in: LWU XXXIII, 4/2000, S. 433.

[7] Rezension: Uwe Böker, Christoph Houswitschka (Hg.), Einführung in das Studium der Anglistik und Amerikanistik. München: Beck, 2000, in: LWU XXXIII, 4/2000, S. 424-425.

[6] Rezension: Bernd Kiefer, Marcus Stiglegger (Hg.), Die bizarre Schönheit der Verdammten: Die Filme von Abel Ferrara. Marburg: Schüren, 2000, in: LWU XXXIII, 3/2000, S. 319-320.

[5] Rezension: Sam B. Girgus, Hollywood Renaissance: The Cinema of Democracy in the Era of Ford, Capra, and Kazan. Cambridge: Cambridge University Press, 1998, in: LWU XXXIII, 3/2000, S. 318-319.

[4] Rezension: Ansgar Nünning, Andreas H. Jucker, Orientierung Anglistik/Amerikanistik: Was sie kann, was sie will. Hamburg: Rowohlt, 1999, in: LWU XXXIII, 3/2000, S. 312-313.

[3] Rezension: Wolfram Wiss (Hg.), Weltgesellschaft, Weltverkehrssprache, Weltkultur: Globalisierung versus Fragmentierung. Tübingen: Stauffenberg, 2000, in: LWU XXXIII, 3/2000, S. 306.

[2] Rezension: James Naremore, More than Night – Film Noir in its Contexts. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press, 1998, in: LWU XXXIII, 2/2000, S. 201-202.

[1] Rezension: Peter C. Rollins, John E. O’Connor (eds.), Hollywood’s Indian – The Portrait of the Native American in Film. Lexington, Kentucky: The University Press of Kentucky, 1998, in: LWU XXXIII, 2/2000, S. 201.